Przejdź do głównej zawartości

Powtórka z minionkami


Nie od dziś wiadomo, jakie emocje i radość wzbudzają wśród dzieci postacie z ich ulubionych filmów animowanych. Szczególną sympatią cieszą się małe żółte ludziki, które kochają banany i uwielbiają rozrabiać. I w tym prawdopodobnie tkwi sukces minionków. Czy można zatem posłużyć się minionkami na lekcji, gdzie uczniowie poskramiając swoją buntowniczą naturę powinni zdobywać wiedzę? Można, a minionki mogą w tym bardzo się przydać.

Klasa IV uczy się podawać godziny po angielsku. Ćwiczenia pisemne i na tablicy interaktywnej usprawniają naukę i utrwalają trudną sztukę określania czasu, ale jeszcze brakuje uczniom pewności w udzielaniu odpowiedzi na pytanie: What's the time? 

Z pomocą czwartoklasistom przyszły minionki, a właściwie puzzle, na których na jednym kawałku puzzla znajduje się minionek podający godzinę w języku angielskim oraz odpowiedni zapis godziny na drugim. W ten sposób uczniowie łączyli pary puzzli. Po wykonaniu zadania odczytaliśmy wszystkie godziny na głos.

Puzzle znane od lat nie robią może efektu 'wow' wśród uczniów, ale na lekcji kiedy można odłożyć na chwilę podręcznik i spotkać się ze swoim ulubionym bohaterem z bajki, nagle robi się ciekawie, a godziny utrwalają się same. 

Szablon puzzli oraz dodatkowe pomysły na powtórkę godzin z minionkami można znaleźć na Londonopoly.



Komentarze