Przejdź do głównej zawartości

Be my pet - friend!





Klikając tu można obserwować TwinSpace naszego projektu.




Blog w języku angielskim dokumentujący działania projektowe.





Projekt ma swoją własną tablicę w serwisie Pinterest.




Chcesz zobaczyć, gdzie w Europie znajdują się szkoły partnerskie biorące udział w projekcie? Spójrz na mapę.




Oto pierwszy slajd z prezentacji o projekcie przygotowanej na webinar polsko- ukrański. Podczas spotkania na żywo przedstawicielom Biura Narodowego programu eTwinning oraz partnerom z Ukrainy przybliżona została idea projektu i jego główne cele.
Klikając w zdjęcie będzie można obejrzeć całą prezentację.




Zachęta do udziału w projekcie w formie komiksu.


   Informacja o naszym projekcie pojawiła się w hiszpańskiej telewizji.

                                 Relacja dostępna po kliknięciu w zdjęcie





Zadanie nr 1
Pierwsze zadanie rozpoczęte. Nauczyciele już rozwiązują ankietę na temat posiadanych przez siebie zwierząt. Wkrótce ankieta będzie dostępna także dla uczniów na Twinspace projektu.



Zadanie nr 2
Wypełniliśmy już ankietę i przystąpiliśmy do zadania, w którym przedstawiamy się naszym partnerom. Jednym z wyzwań będzie nauczenie się słowa Cześć w różnych językach, stąd każdy z uczniów rozpoczyna swoją wypowiedź od powitania po polsku. Czekamy na prezentacje pozostałych szkół.



Prezentacja naszej szkoły.


Primary School in Zbelutka from Justyna Gach on Vimeo.

Zadanie nr 3
Uczniowie wykonali zdjęcia swoich pupili. Nagrali także ich opisy. Przyszła więc pora na kolejne zadanie. Tym razem nasi partnerzy muszą odgadnąć właścicieli poszczególnych zwierzątek.
Tak bawiliśmy się my, dopasowując zwierzątka do ich hiszpańskich właścicieli.








Przygotowane przez nas zadnie wygląda następująco:



International Pets Teams

Rozpoczynamy pracę w międzynarodowych zespołach. Część naszych uczniów należąca do grupy właścicieli psów zapoznała się z najciekawszymi faktami z życia sympatycznych czworonogów i przystąpiła do rozwiązania testu przygotowanego przez koordynatorkę z Ukrainy Yulię Troyan.
Z kolei członkowie grupy kotów, której jestem koordynatorem dostali pierwsze zadanie- przygotowanie po anielsku nazw najbardziej popularnych ras kotów wraz ze zdjęciami. Już wkrótce pojawią się zadania dla kolejnych grup. Zadania w grupach międzynarodowych realizujemy przez cały listopad.

Drużyna kotów



Drużyna psów



Drużyna rybek




Uczniowie rozwiązują quiz wiedzy o psach.


Zadanie nr 4
W listopadzie pracujemy w międzynarodowych zespołach wykonując zadania przygotowane przez nauczycieli ze szkół partnerskich. Zadania są naprawdę ciekawe i uczniowie mogą nie tylko szlifować swój angielski, ale także dużo dowiedzieć się o zwierzętach, którymi opiekują się w domu. Zadanie piąte będzie polegało na przygotowaniu paszportu dla swojego zwierzątka. Moja drużyna kotów ma cztery zadania do wykonania. Jedno z nich polega na obejrzeniu filmu i udzieleniu odpowiedzi na pojawiające się w trakcie oglądania pytania.


                         

Drużyna właścicieli kotów i papużek w trakcie pracy na zadaniami



Drużyna żółwi przystąpiła do realizacji zadań przygotowanych przez koordynatorkę z Grecji.

Nie przeszkodziła nam w tym nawet przerwa w dostawie prądu:)


Powstały projekty logo drużyny. Oto one:

propozycja logo Andżeliki Piątek


praca Karoliny Wieczorek

projekt Oli Karul



Zadanie nr 5

Ola Miechowicz, Maciek Religa i Daniel Dziarmaga przygotowali już paszporty dla swoich kotów oraz zaprojektowali logo dla drużyny kotów. Na TwinSpace projektu pojawiły się też paszporty przygotowane przez uczniów z Grecji.





A oto paszporty wykonane przez pozostałych uczniów:















             

Uczniowie w ramach prac w grupach wykonali propozycje logo dla swoich drużyn

 Propozycja logo Daniela




Logo Maćka

Logo Oli Miechowicz

Logo Oli Kargul
Logo Bartka


Logo Roksany


Logo Mateusza


Logo Marcina


Logo Karoliny zostało oficjalnie wybrane przez uczestników projektu jako oficjalne logo drużyny psów.



Christmas in the air! 

Tym właśnie hasłem rozpoczęliśmy przygotowania do świąt w ramach naszego projektu. Przed świętami wymienimy się kartkami głównie z Grecją i Hiszpanią, ale nasze kartki dotrą również do innych partnerów projektu. 

                                             Kliknij w zdjęcie, aby zobaczyć jak pracujemy.


Coraz bliżej święta...



Drużyna właścicieli  papużek i miłośników żółwi pracuje nad zadaniami przygotowanymi przez Hiszpanię i Grecję.


Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Free slideshow design generated with Smilebox

Rozpoczęliśmy przesyłanie kartek świątecznych z życzeniami



Kartki z Grecji i Hiszpanii



Kartki z Ukrainy

Otrzymaliśmy życzenia noworoczne z Ukrainy


Turcja z kolei przysłała zakładki o tematyce świątecznej




Zadanie nr 6

Słowniczek dotyczący zwierząt w językach partnerów.


Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet



Multilingual video dictionary











Już jest! Oto przed Wami nasz projektowy kalendarz, stworzony przy współpracy z naszymi partnerami.



Tuż przed Bożym Narodzeniem zorganizowaliśmy w Urzędzie Gminy Łagów oraz w naszej szkole pomoc dla zwierząt w lokalnym schronisku.


Artykuł o naszej akcji znalazł się w wersji papierowej Gazety Łagowskiej oraz na  stronie internetowej Urzędu Gminy Łagów.


Następnie pojechaliśmy do przytuliska i przekazaliśmy pomoc na rzecz bezdomnych zwierząt

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Customize a free digital slideshow

Na stronie Urzędu Gminy Łagów można przeczytać obszerny artykuł opisujący wizytę uczniów w schronisku.

Drużyna kotów ma swoje oficjalne logo


Autorem projektu jest Marc Fàbregas z Hiszpanii.

Zadanie nr 7

Pet models/puppets

Wykonaliśmy film instruktażowy ze wskazówkami dla partnerów projektu, jak zrobić kota w formie kolażu. 




Według naszych wskazówek kolażowego kota wykonali uczniowie z Chernivetska gymnasia 5 na Ukrainie. Spisali się znakomicie. Klikając w zdjęcie odwiedzicie stronę projektu, na której zamieszczono wyniki ich pracy.


Przyjęliśmy wyzwanie i wykonaliśmy 'A fish mobile' według instrukcji uczniów z Chernivetska gymnasia 5 na Ukrainie.


Nagraliśmy też krótkie wypowiedzi, w których wyjaśniamy z jakich materiałów powstały nasze rybki.



Wykonaliśmy również królika według instrukcji przygotowanych przez Dolyna School nr 6 z Ukrainy

Na zakończenie zadania powstała sowa według pomysłu 

Khmelnytskyi SZOSH 6 z  Ukrainy



Nasze działania zrealizowane w drużynie kotów zebraliśmy

i umieściliśmy na wirtualnym plakacie.

Wersja interaktywna plakatu dostępna po kliknięciu w zdjęcie.



Spotkanie na czacie partnerów projektu z Hiszpanii, Grecji, Ukrainy i Polski.


26 stycznia 2017 r. partnerzy projektu, głównie posiadacze kotów spotkali się na czacie. Spotkanie przebiegało według wcześniej ustalonych punktów. Oprócz rozmowy na czacie uczestniczy wykonali rysunki kotów. Każde państwo miało do dyspozycji kolor dla siebie. My rysowaliśmy na różowo.

Szczegółowa relacja ze spotkania dostępna na blogu tutaj, a więcej zdjęć na Twinspace projektu tutaj.

Nasza wspólna historia o przygodach Zbelutki i jej zaginionego psa o imieniu eTwinning jest już gotowa.

Pracowały nad nią dwie szkoły z Polski (w tym nasza) oraz Grecja, Hiszpania i cztery szkoły z 
Ukrainy.

Aby przeczytać historię kliknij w zdjęcie okładki.
Book titled 'A chain story by eTwinning team'Read this free book made on StoryJumper

Podczas zajęć odczytaliśmy i wspólnie przetłumaczyliśmy napisaną przez uczestników projektu historię.Już wkrótce wszyscy uczestnicy projektu wybiorą najlepszy tytuł dla historii.


Karolina czyta fragment historii po angielsku


Roksana tłumaczy fragment historii na język polski



Podczas zadań projektowych uczniowie nie zapominają o stałej opiece nad swoimi zwierzętami. Karmią je, pielęgnują, sprzątają legowiska i myją akwaria.




Zadanie nr 8
Wildlife - dzika przyroda

Przygotowaliśmy prezentację dla naszych partnerów, w której przedstawiliśmy najbardziej charakterystyczne dla Polski dzikie zwierzęta.




Zadanie nr 9

Our project song - piosenka

Wraz z partnerami projektu nagraliśmy piosenkę zatytułowaną Be my pet - friend! Zmontowaliśmy klip i powstał teledysk.


Tak zaśpiewaliśmy piosenkę sami.



Zadanie nr 10

Paint a story - namaluj historię

Szóstoklasiści przeczytali historie o przyjaźni pomiędzy ludźmi i zwierzętami. Zadaniem naszych partnerów było narysowanie ilustracji do streszczonych historii.

Klikając w znacznik obok każdego z uczniów można przeczytać streszczenie historii.


Ilustracje autorstwa naszych partnerów są dostępne na TwinSpace projektu.


SPOTKANIA NA ŻYWO

Spotkanie nauczycieli

Czat w aplikacji Whiteboard

Wideokonferencja z Grecją i Ukrainą


PODSUMOWUJEMY PROJEKT



KRAJOWA ODZNAKA JAKOŚCI



EUROPEJSKA ODZNAKA JAKOŚCI


Komentarze