Przejdź do głównej zawartości

Najpopularniejsze wpisy w 2016 roku


Wzorem lat poprzednich na początku nowego roku robię podsumowanie najchętniej (najliczniej) czytanych przez Was na blogu wpisów. W tegorocznym zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych postów znalazły się teksty z tzw. praktyki nauczyciela anglisty, jak i te będące e-portfolio mojej wspólnej z uczniami pracy w ramach lekcji języka angielskiego i realizowanych projektów. Oto 10 najczęściej czytanych wpisów, spośród 90 zamieszczonych na blogu w 2016 roku.

Każdy wpis jest dostępny po kliknięciu w wyróżniony tytuł.


Miejsce 10
Zestawienie otwiera wpis dotyczący I Konkursu Piosenki Anglojęzycznej, w którym wzięła udział uczennica naszej szkoły. Zainteresowanie konkursem było duże. W tym roku Młodzieżowy Dom Kultury w Kielcach planuje zorganizować drugą edycję i mam nadzieję,że naszą szkołę będzie i tym razem reprezentować utalentowana muzycznie uczennica lub uczeń. Nawet już mam propozycję kilku piosenek do zaśpiewania podczas konkursu. Czekam na chętnych!

Miejsce 9
W ubiegłym roku po raz pierwszy obchodziliśmy w naszej szkole angielski odpowiednik Tłustego Czwartku, czyli Dzień Naleśnika. Klasy II i IV uczestniczyły w specjalnie przygotowanych lekcjach, na których uczniowie poznali tradycje i zwyczaje związane z tym świętem. Było ciekawie,zabawnie i bardzo pysznie. W tym roku Pancake Day też się odbędzie. Zapowiada się smacznie!

Miejsce 8
Lekcje z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej zawsze są atrakcyjne dla uczniów, stąd też wpis, w którym znalazły się chmury wyrazowe stworzone przez uczniów ze słownictwa omawianego podczas lekcji, przyciągnął wielu czytelników. Prace zostały wykonane wzorowo. Gratuluję inwencji!

Miejsce 7
Blog stanowi wydłużenie lekcji. Uczniowie mogą sięgnąć do niego nie tylko dla rozrywki, ale także aby się uczyć. Zestaw wyrażeń, do których zostały dołączone nagrania spodobał się i spełnił swe zadanie. Obiecuję,że w tym roku będzie więcej tego typu treści.

Miejsce 6
W obecnym roku szkolnym klasa VI intensywnie pracuje nad projektem eTwinning Be my pet - friend! Pomysł na projekt pojawił się w wakacje. Wtedy też uczestniczyłam w szkoleniu online zorganizowanym przez Narodowe Biuro eTwinning w Polsce i Ukrainie.Wraz z dwiema nauczycielkami z Ukrainy zaprezentowałyśmy założenia projektu, który został bardzo pozytywnie oceniony i dopuszczony do realizacji.

Miejsce 5
Lekcje mówienia w klasach młodszych są często niedoceniane, no bo przecież co dziecko będące dopiero w klasie I czy II może powiedzieć w języku obcym? Otóż nic bardziej mylnego. Jeżeli dostarczymy dzieciom odpowiedni wzorzec wymowy i wcześniej przygotujemy odpowiednie ćwiczenia osiągniemy bardzo dobre wyniki.

Miejsce 4
Lekcja z wykorzystaniem kart obrazkowych w grze twister znakomicie sprawdziła się w ruchliwej klasie I. Jedna z moich ulubionych, a sądząc po minach uczniów- ich także.

Miejsce 3
W trakcie realizacji projektu eTwinning Be my pet - friend! poznałam bardzo kreatywną nauczycielkę z Ukrainy, która nie tylko prowadzi swojego bloga, ale także ma swój kanał na You Tube. Link do jej bloga umieściłam na swoim i sama do niego często zaglądam.

Miejsce 2
Jeden z pierwszych wpisów o flagowym projekcie eTwinning, który realizuje nasza szkoła w tym roku. Projekt Be my pet - friend!, bo o nim mowa jest niezwykle wymagający, ale celowo postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę. Zadań do realizacji jest dużo i są pracochłonne. Wymagają od uczniów i nauczycieli pracy, czasu i dyscypliny,ale przynoszą w zamian dużo satysfakcji i radości.W czerwcu przewidujemy finał projektu.

Miejsce 1
Niekwestionowany nr 1 wśród ubiegłorocznych wpisów to sposób na wykorzystanie pacek na muchy w klasie na lekcji języka angielskiego. Do powtórzenia lub utrwalenia słownictwa są niezastąpione, a w rękach dzieci ich wykorzystanie nabiera nowego, innego znaczenia.



Komentarze