21 listopada Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli zorganizowało warsztaty dla nauczycieli i uczniów szkół podstawowych w ramach tegorocznych Dni Języków Obcych. Wraz ze mną w tym wydarzeniu uczestniczyły dwie uczennice klasy VI: Aleksandra Kargul i Karolina Wieczorek.
Nauczyciele i uczniowie uczestniczyli w osobnych salach w warsztatach prowadzonych przez tych samych wykładowców. Motywem przewodnim tegorocznych Dni Języków Obcych było czytanie dla przyjemności w języku angielskim.
Program dla nauczycieli rozpoczął się wykładem przedstawicielki wydawnictwa Oxford, która zaprezentowała szereg zalet tzw. czytania ekstensywnego w języku obcym. Przedstawiła również ofertę wydawnictwa skierowaną do uczniów, a dotyczącą czytania dla siebie. Udzieliła również wskazówek, w jaki sposób pozyskać środki finansowe na wyposażenie biblioteki szkolnej w pozycje anglojęzyczne dla uczniów z Narodowego Funduszu Wspierania Czytelnictwa.
Najciekawszym, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli okazało się spotkanie z native speakerem. Sange Sood, bo o nim mowa, to sympatyczny Anglik, który mieszka i pracuje jako lektor języka angielskiego w Polsce. Prywatnie jest miłośnikiem gotowania, a swoją pasją dzieli się organizując warsztaty kulinarne. Nauczyciele w swobodnej rozmowie mieli możliwość pogłębić swoje umiejętności komunikacyjne, dowiedzieć się więcej na temat Londynu, skąd pochodzi Sange, poznać się wzajemnie i miło spędzić czas.
Krótką relację z warsztatów z perspektywy uczniów, przygotowały Karolina i Ola.
Pierwsze zajęcia dotyczyły przesądów w Wielkiej Brytanii. Prowadzący dał nam karty pracy, na których pracowaliśmy w grupach. Na koniec dostaliśmy nagrody za wykonane zadania.
Na kolejnych zajęciach pracowaliśmy metodą 'burzy mózgów'. Z fragmentów tekstu układaliśmy historyjkę pod tytułem The Pilgrim Story związaną ze Świętem Dziękczynienia. Następnie słuchaliśmy piosenki It's Thanksgiving. Później mieliśmy konkurs z nagrodami.
Najbardziej podobały nam się zajęcia z panem Sange'm, z którym rozmawialiśmy tylko po angielsku. Był on bardzo miły i sympatyczny.
Jesteśmy bardzo zadowolone z nagród, które otrzymałyśmy i z chęcią wzięłybyśmy udział w warsztatach jeszcze raz.
Oto nasze nagrody:
Nauczyciele i uczniowie uczestniczyli w osobnych salach w warsztatach prowadzonych przez tych samych wykładowców. Motywem przewodnim tegorocznych Dni Języków Obcych było czytanie dla przyjemności w języku angielskim.
Program dla nauczycieli rozpoczął się wykładem przedstawicielki wydawnictwa Oxford, która zaprezentowała szereg zalet tzw. czytania ekstensywnego w języku obcym. Przedstawiła również ofertę wydawnictwa skierowaną do uczniów, a dotyczącą czytania dla siebie. Udzieliła również wskazówek, w jaki sposób pozyskać środki finansowe na wyposażenie biblioteki szkolnej w pozycje anglojęzyczne dla uczniów z Narodowego Funduszu Wspierania Czytelnictwa.
Najciekawszym, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli okazało się spotkanie z native speakerem. Sange Sood, bo o nim mowa, to sympatyczny Anglik, który mieszka i pracuje jako lektor języka angielskiego w Polsce. Prywatnie jest miłośnikiem gotowania, a swoją pasją dzieli się organizując warsztaty kulinarne. Nauczyciele w swobodnej rozmowie mieli możliwość pogłębić swoje umiejętności komunikacyjne, dowiedzieć się więcej na temat Londynu, skąd pochodzi Sange, poznać się wzajemnie i miło spędzić czas.
Krótką relację z warsztatów z perspektywy uczniów, przygotowały Karolina i Ola.
Pierwsze zajęcia dotyczyły przesądów w Wielkiej Brytanii. Prowadzący dał nam karty pracy, na których pracowaliśmy w grupach. Na koniec dostaliśmy nagrody za wykonane zadania.
Na kolejnych zajęciach pracowaliśmy metodą 'burzy mózgów'. Z fragmentów tekstu układaliśmy historyjkę pod tytułem The Pilgrim Story związaną ze Świętem Dziękczynienia. Następnie słuchaliśmy piosenki It's Thanksgiving. Później mieliśmy konkurs z nagrodami.
Najbardziej podobały nam się zajęcia z panem Sange'm, z którym rozmawialiśmy tylko po angielsku. Był on bardzo miły i sympatyczny.
Jesteśmy bardzo zadowolone z nagród, które otrzymałyśmy i z chęcią wzięłybyśmy udział w warsztatach jeszcze raz.
Oto nasze nagrody:
Dziewczyny tuż przed rozpoczęciem zajęć...
...oraz w trakcie pracy nad zadaniami.
Komentarze
Prześlij komentarz