Przejdź do głównej zawartości

TIK w szkole



W dzisiejszych czasach nie da się uniknąć cyfryzacji,nawet tam,gdzie dzięki umiejętnościom i wiedzy nauczycieli pewnie można byłoby sobie bez niej poradzić,czyli w szkole. Dzięki technologii praca nauczyciela może być jednak bardziej skuteczna i łatwiejsza,a nauka przyjemniejsza i bardziej motywująca dla samych uczniów.

Znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnej podkreślają ( i słusznie) sami autorzy Nowej Podstawy Programowej,w następujący sposób: "Ważnym zadaniem szkoły (...) jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym.Nauczyciele powinni stwarzać uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania,porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych,na zajęciach z różnych przedmiotów.(...)Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym (np. z encyklopedii, mediów,instrukcji obsługi) również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych."

Mając na uwadze powyższe zalecenia podstawy programowej,przy okazji wprowadzenia słownictwa związanego z walentynkami zadałam klasie V do wykonania w domu "chmurkę wyrazową" z nowo poznanych wyrazów.Uczniowie wykonali ćwiczenie w aplikacji Tagxedo,która jest dostępna tylko w angielskiej wersji językowej.Poradzili sobie z tym niełatwym zadaniem zadziwiająco dobrze.Zobaczcie ich prace.

Karolina Wieczorek

Maciej Religa

Mateusz Łucki

Aleksandra Kargul

Aleksandra Miechowicz

Roksana Sławska


Łukasz Grad

Daniel Dziarmaga