Nauka słownictwa jest
często kojarzona ze żmudnym wkuwaniem słówek na pamięć. Jest to
na pewno skuteczny sposób przyswajania obcych słówek,ale polecany
w pracy samodzielnej, dla tych bardziej świadomych uczących się
języka obcego. Na lekcji w klasie ważna jest interakcja wzajemna
uczniów i należy ją wykorzystać także do nauki słownictwa.
Razem z czwartoklasistami zrobiliśmy niedawno ćwiczenie pt. Scratch
my back (Podrap mnie po pleckach). Już sama nazwa wzbudziła
zainteresowanie wśród uczniów. A to pierwszy krok do pełni zaangażowania na lekcji.W parach uczniowie na zmianę
pisali palcami po plecach kolegi lub koleżanki słówka poznane na
ostatniej lekcji. Należało odgadnąć słowo i -uwierzcie mi -wcale
nie było to łatwe zadanie. Uczniowie musieli się skoncentrować,aby
poprawnie odgadnąć jakie jest szukane słowo. Ale wyraz zadowolenia
na twarzy ucznia,któremu udało się odgadnąć słówko-rzecz
bezcenna. Popatrzcie sami...
Blog języka angielskiego (nie tylko) dla uczniów Szkoły Podstawowej w Zbelutce
Super pomysł:)
OdpowiedzUsuńPomysł super sprawdza się na lekcji.Dużo zabawy,a przy tym można powtórzyć i utrwalić słownictwo.Polecam!
Usuń