Przejdź do głównej zawartości

Komunikacja przede wszystkim!

Komunikacja w życiu człowiek jest bardzo ważna. A gdzie młody człowiek ma się jej nauczyć, jak nie w szkole?Chociaż w kontekście mającego się odbyć 1 kwietnia Sprawdzianu Szóstoklasisty,łatwo jest o tym zapomnieć.Podstawa programowa "goni" i czasu na spokojne ćwiczenia komunikacyjne na języku angielskim po prostu brakuje.Drodzy Szóstoklasiści! Bardzo Was przepraszam za to tempo,ale obiecuję,że jak już minie ta "gorączka" związana z przygotowaniem do sprawdzianu,to na ćwiczenia komunikacyjne w spokojnym rytmie przeznaczymy więcej czasu.I promise!

Na ratunek nauczycielom,którzy tak jak ja czują,że przygotowanie do sprawdzianu nie musi się wiązać z rezygnacją na lekcjach z komunikacji, przyszło wydawnictwo Macmillan.Otóż,na ostatnim szkoleniu w lutym przygotowało dla nauczycieli klas VI publikację pod wiele mówiącą nazwą Last Minute Checker autorstwa Karoliny Kotorowicz-Jasińskiej i Marty Rosińskiej. Jest to płyta CD z zestawem angażujących ćwiczeń do pracy w parach i grupach, aktywizujących i utrwalających wybrane struktury językowe pod kątem sprawdzianu.


Na to właśnie czekałam!Zaczęłam opracowywać własny zestaw takich ćwiczeń,co jest bardzo pracochłonne,a tu w jednym miejscu zostały zebrane wszystkie struktury potrzebne do powtórzenia. Big thank, Macmillan!

Do zestawu dołączone są też scenariusze zajęć. Ja poprowadziłam lekcję w oparciu o zestaw ćwiczeń komunikacyjnych z wykorzystaniem słowa pytającego "how".
Przebieg lekcji wyglądał następująco:
Na początku zapytałam uczniów,jakie pytania przychodzą im na myśl z wykorzystaniem "how". Uczniowie podawali m.in.takie pytania,jak: How are you?How old are you?
Potem uczniowie dobrali się w pary i otrzymali zestawy pytań i odpowiedzi,które mieli dopasować.
Jedna osoba z pary otrzymała pytania,a druga odpowiedzi.W parach uczniowie odgrywali mini dialogi.



Na kolejnej lekcji,aby utrwalić struktury uczniowie mogą wymyślić inne poprawne odpowiedzi na pytania z ćwiczenia,a po jakimś czasie można rozdać ponownie pytania i poprosić uczniów o udzielenie na nie własnych odpowiedzi.

W "kolejce" do powtórzenia czekają jeszcze często używane pytania oraz zwroty z języka potocznego. I can't wait!





Komentarze