Przejdź do głównej zawartości

Ready! Steady! Szkolenia!

Sezon szkoleniowy mogę uznać za rozpoczęty.W styczniu brałam udział w warsztatach Kapelusze Lektora, a wczoraj uczestniczyłam w Professional Development Days - konferencji dla nauczycieli języka angielskiego zorganizowanej przez wydawnictwo Oxford University Press,które z dumą podkreśla,że jest wydziałem słynnego Uniwersytetu Oxfordzkiego.W tym roku obchodzi ono 20-lecie swojej obecności w Polsce. Z tej okazji wydawnictwo zdecydowało się zorganizować konferencję w ekskluzywnej Willi Hueta w Kielcach.

                                        Źródło: kielce.gazeta.pl

Muszę przyznać,że miejsce robi wrażenie i czuje się podniosły charakter organizowanych w jego wnętrzu wydarzeń.

Wracając do samej konferencji, rozpoczęła się wykładem prof.dr hab.Alicji Gałązki -anglisty i psychologa Uniwersytetu Ślaskiego.

                                        Źródło: www.future.edu.pl

Jest prekursorką dramy na Śląsku. Od wielu lat zajmuje się teoretycznym i praktycznym wykorzystaniem dramy i kreatywności w edukacji.
Pani profesor poprowadziła wykład pt.Trudny uczeń na lekcji języka angielskiego,czy uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?Temat naprawdę na czasie.Nic dziwnego zatem,że zrobiłam aż osiem stron notatek,z których już wkrótce przygotuję osobny wpis.Będzie on pomocny głównie nauczycielom,ale też rodzicom uczniów,którzy mają deficyty uwagi.

Drugi wykład był prowadzony (ku mojej uciesze) w języku angielskim przez charyzmatyczną trenerkę Annę Musielak, z którą udało mi się później porozmawiać i pogratulować świetnego występu. Przesympatyczna kobietka!

                              Źródło:  vickyloras.wordpress.com

Wykład poświęcony był pierwszemu w historii sprawdzianowi szóstoklasisty z języka angielskiego i zatytułowany został Heading for the first exam in English. Wiele ciekawych pomysłów pani Ani na uczenie sprawności językowych mam zamiar wykorzystać na swoich lekcjach. O nich też już niedługo napiszę na blogu. Bądźcie cierpliwi.

Ostatnia cześć szkolenia, w której uczestniczyłam pt.Empathetic and inclusive teaching-how to motivate teenager students była poświęcona motywowaniu starszych uczniów do nauki. Prowadziła ją prof.Alicja Gałązka, zwracając szczególną uwagę na typy uczniów w klasie i sposoby pracy z różnymi uczniami.Są ich cztery: gold, green, blue,orange.Ja należę do typu pomarańczowego,a co to oznacza, napiszę już wkrótce.

W doskonałym nastroju, po kilku godzinach wrażeń szkoleniowych oraz w poczuciu dobrze wykorzystanego dnia  wybrałam się wraz siostrą na shopping w poszukiwaniu kreacji na sobotnią zabawę choinkową. Szkolenie i zakupy zaliczam do udanych.

Już 17 lutego kolejna konferencja, tym razem organizowana przez moje ulubione wydawnictwo Macmillan. Zapowiada się obiecująco. Możecie się spodziewać relacji z tego wydarzenia na blogu.


Komentarze