Przejdź do głównej zawartości

Play and learn

Bardzo lubię wspólnie z córką grać w gry planszowe.W końcu są ferie i można trochę odsapnąć od szkoły i codziennej nauki.Tym razem do napisania wpisu zainspirowała mnie właśnie gra planszowa,ale oczywiście związana z nauką angielskiego.English Play and Learn firmy Trefl znanej  z produkcji m.in.puzzli. Moja córka otrzymała ją w prezencie,ale można ją nabyć na stronie http://sklep.trefl.com w cenie 49,99zł. Nie jest tania,ale myślę,że naprawdę warto.



Producent zaleca grę dla dzieci powyżej ósmego roku życia,ale według mnie można ją wykorzystać  już z dziećmi 7-letnimi,które miały wcześniej kontakt z językiem,oczywiście wspomagając je w zrozumieniu słówek.

Gra składa się z dwóch plansz,ale ja i moja córka szczególnie lubimy grać w wersję pt.Farm. Gra polega na tym,że gracze sadzą na określonych polach nasiona owoców i warzyw,powtarzając jednocześnie słówka  z zakresu roślin,a także kolorów i liczb.


Najpierw wykładamy talie z kartami liczb,kolorów oraz owoców i warzyw obok planszy,awersami do góry. W ten sam sposób układamy żetony. Następnie jeden z graczy losuje po jednym żetonie z każdego stosu- liczb,kolorów oraz owoców i warzyw.Przegląda talie kart i wybiera z nich po jednej karcie- te, które uważa za pasujące do żetonów, które wylosował. Potem wykłada żeton na planszę do gry w odpowiednie miejsce.Za pomocą magicznej folii,gracz sprawdza czy dobrze wybrał liczbę,kolor lub roślinę. Słowa należy wypowiadać na głos.Za każdy poprawnie wskazany element przyznawany jest punkt.

W szarym kole na każdej karcie jest strzałka, która po przykryciu magiczną folią pokazuje,czy wyraz zgadza się z obrazkiem.
     

Opisaną wersję bardzo lubi moja córka. Można ją wzbogacić o umiejętność budowy zdań z wylosowanymi na żetonach liczbami, kolorami i roślinami.To z kolei mnie 'kręci' najbardziej.Zdania budowane są według podanego schematu.Trzeba jedynie pamiętać o zamianie rzeczownika z liczby pojedynczej na mnogą i przypominać o tym dziecku.

                  Przykładowe zdanie: Five apples on top of a yellow table.



Grę mam zamiar wykorzystać na najbliższych lekcjach po feriach w szkole.Myślę,że spodoba się uczniom tak, jak mojej Darii.

Komentarze